close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי מדה מתפלסת ולמה היא משמשת

מערכת שורשכז כסליו, תשפ25/12/2019

מידה מתפלסת היא חומר שמשמש ליישור פני השטח לפני ריצוף וכדומה... חשוב לדעת שניתן גם לתקן איתו דברים

תגיות:
כשאנחנו רוצים להתקין אריחים לרצפה, או כל משטח אחר על פני הקרקע, אזי שאנחנו חייבים לוודא שהקרקע נמצאת במצב ישר לחלוטין, כלומר, שאין שום בליטה שעלולה למנוע מאיתנו אפשרות להתקין
את האריחים השונים או כל חומר אחר שאנחנו מבקשים להתקין במקום.

אם חס וחלילה, אנחנו נבצע התקנה של אריחים מסוימים, בין אם זה שיש, קרמיקה או כל אריחים אחרים, והקרקע לא תהיה ישרה, הרי שאנחנו עלולים להיתקל בבעיות רבות, בטח אם מדובר במבנה חדש. זה ידרוש מאיתנו לתכנן הכל מהתחלה, זה ידרוש לבצע שינויים, הרבה אחרי שאנחנו נסיים את תהליך הבנייה. מה שכמובן יעלה לא מעט כסף וידחה את תאריך הכניסה למבנה.
לכן, הפתרון היעיל והטוב ביותר הוא פשוט ליישר את השטח לפני שאנחנו מתחילים בתהליך ההתקנה של האריחים השונים. אנחנו צריכים פשוט ליישר אותה כך שיהיה ניתן להציב את כל האריחים והאלמנטים השונים בצורה פשוטה ונוחה. השאלה היא, איך מיישרים את הקרקע באופן נכון, באופן מקצועי ומדויק?

ובכן, לשם כך בדיוק קיימת מדה מתפלסת. לפני שאנחנו נסביר מה זה בדיוק, צריך לומר, שהרבה פעמים, נהוג להשתמש גם במדה מתפלסת גם אחרי שכבר הותקנו אריחים בצורה רשלנית. כלומר, מדובר על חומר שגם עוזר לנו למנוע תקלות אך הוא גם נועד לתקן תקלות שנוצרו ולא התייחסנו אליהן.

מה זה מדה מתפלסת ומתי נשתמש בה
מדה מתפלסת זה למעשה חומר שמהווה כמין מצע לחיפוי של רצפה, כך שכל האריחים יהיו באותו גובה. אם נניח אנחנו רוצים להתקין אריחים מסוג מסוים, והקרקע איננה ישרה, אזי שאנחנו יכולים להשתמש בחומר זה, בשביל שנוכל ליישר אותה בצורה טובה. זה נכון כאמור, גם אם אנחנו בשלבי התקנת האריחים, וגם אם כבר התקנו אותם וגילינו שיש כמה אריחים בולטים יותר או שוקעים, לעומת האחרים.

במצב כזה, אנחנו יכולים להתקין את אותה מדה, אשר מורכבת למעשה מתערובת גרגרים אשר מערבבים במים ואז היא מתקשה. בצורה כזו אנחנו מגביהים את האריחים או מגביהים את הקרקע, עליה מונחים האריחים. כך הכל מתיישר ומתאזן בצורה פשוטה ונוחה.

צריך להדגיש, השימוש במדה מתפלסת איננו דורש מכשירים מיוחדים, גם אין צורך להשתמש במכשירים מיוחדים בשביל לגרום לחומר להתקשות. הכל נעשה בצורה מאוד פשוטה, קלה וזמינה.

אנחנו יכולים לראות שימוש ניכר במדה כזו, בין אם אנחנו בוחרים להרכיב אריחים וכאלה ובין אם אנחנו בוחרים ליצוק רצפת בטון. הרבה פעמים, המשטח איננו ישר בשביל רצפה כזו, ואז יש צורך להשתמש באותה תערובת.

לפני סיום נדגיש, אם אנחנו רוצים להשתמש במדה, חשוב שנעשה זאת על פי ההוראות, בהתאם לסוגי האריחים והחומרים שאפשר להשתמש בהם, וכן רצוי מאוד להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך, על מנת להשיג תוצאה איכותית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה